Robert Buisman – CEO & Founder NOMOBO.

NOMOBO is a creative video content agency producing exciting, energetic content for the world’s leading brands.

1. Welke twijfels had je van tevoren?
“Het was meer dat ik House. niet goed genoeg kende. Ik dacht dat we de hele tijd gingen hoppen van legal counsel naar legal counsel. Dat het niet kwam tot een relatie bouwen”.

2. Hoe was je ervaring met onze juridische dienstverlening uiteindelijk?
“Heel fijn, echt geweldig. Ik heb ook direct contact met onze legal counsel Paul. We hebben in korte tijd een relatie opgebouwd. Ik bel hem direct. Hij weet wat hij doet, werkt grondig, blijft kritisch. Ook houdt hij het juiste tempo aan en gaat hij genoeg de diepte in”.


3. Wat waren je resultaten van het gebruik de inzet van onze legal counsel Paul?
“Om te beginnen: betere bescherming van onze producties en het afdekken van risico’s op locatie. Daarnaast zorgde onze legal counsel er in turbulente tijden voor dat we dingen volgens het boekje doen en de statuten volgen. Verder hebben wij bij NOMOBO – door de snelle ‘legal’ check op bepaalde zaken – openingen kunnen forceren in zakelijke conflicten. Ik kan mijn visie met onze legal counsel delen en dan krijg ik genoeg munitie om zelf aan de gang te gaan waardoor ik een echte juridische escalatie kan voorkomen. Het is overigens niet dat ik dan uren gebruik maak van de legal counsel, maar gewoon even bellen. Deze reflectie geeft zelfvertrouwen. Onze legal counsel is een echte trusted advisor en sparring partner”.

4. Aan wie zou je dit aanbevelen?
“Ik vind de juridische diensten van House. een aanrader voor startende bedrijven. Als je een bedrijf hebt en je wilt het beschermen, schakel dan een expert in, zodat je juist snelle toegang hebt tot Legal en dus ook sneller resultaat. Als ik House. eerder had gekend, dus in een eerdere fase van mijn bedrijf, dan had dat geholpen om snel risico’s af te dekken. Het kan je echt redden op de lange termijn. Verder vind ik de laagdrempeligheid van House. prettig en dat ze voor elk onderwerp een expert in huis hebben”.

5. Wat is verder nog leuk om te vertellen?
“Waar je allemaal aan moet denken qua Legal. Wij waren tijdens een productie aan het filmen in San Francisco (USA), waarbij een iconische toren met daarop een bedrijfslogo in beeld kwam. Toen bleek dat zelfs als je in het openbaar filmt, er bepaalde restricties kunnen zijn wat betreft de beeldrechten, zoals bijvoorbeeld dat de architectuur beschermd is. De beelden konden dus niet zomaar commercieel gebruikt worden. Nadat we alles goed hadden onderzocht, bleek dat het – op het moment dat je niet specifiek de focus legt op enkele gebouwen – wel toegestaan is ‘stadsaangezichten te gebruiken’.